Ako volite kantri muziku, možda ste čuli za Travisa Trita, koji je postao poznat zato što je svirao sve od južnjačke rok kantri muzike, preko blugrasa do standardne kantri muzike.
U jednom intervjuu, Travis je otkrio jednu malu tajnu o svojim ranim godinama kada je svirao po zabačenim mestima gde su stvari ponekad znale da postanu opasne.
Jednom je izbila tuča u baru i Travis je probao nešto što je tako dobro uspelo da je postalo njegova standardna procedura kada izbiju tuče.
Rekao je: “Baš kada su stvari počele da odlaze van kontrole, kada su motociklisti posegnuli za štapovima za bilijar, a drugi su pojurili prema rafu s oružjem, počeo sam da sviram ‘Tihu noć.’ Mogla je da bude i sredina jula, nije bilo važno.”
Travis je rekao da bi dok je svirao, odrasli ljudi prestali sa onim što su radili i smirivali se. “Ponekad bi čak i zaplakali, stojeći i posmatrajući me kako se znojim i sviram božićne pesme.”
To je možda bilo uspešno za Travisa Trita, ali moram da vam kažem da je prva božićna pesma imala sasvim drugačiji uticaj. E. Stenli Džons, poznati metodistički propovednik inaučnik, ovu božićnu pesmu o kojoj govorim nazvao je “najrevolucionarnijim dokumentom u istoriji sveta.
” Vilijem Templ, nadbiskup Kanterberija, uputio je misionare koji su išli u siromaštvom pogođenu Indiju da nikada ne čitaju reči ove božićne pesme na ulicama jer bi mogla da izazove pobunu.
Jedan savremeni pisac je rekao da kada pročitate reči ove pesme, “udišete prah dinamita.” (Volter Šurden).
Govorim o pesmi koja je pre više hiljada godina na latinskom nazvana “Magnifikata,” jer prva reč pesme glasi “Veliča”. To je originalno delo neudate tinejdžerke iz sela koja je upravo otkrila da je trudna, a tu devojku poznajemo kao Mariju.
Sada, većina neudatih devojaka ne počne da peva kada čuje takve vesti. Ali postoji nešto kod Marije što je izazvalo razliku.
Nešto o Mariji
Verovanje u Boga iznad svega
Marija je naučila da veruje Bogu iznad svega. Marijin profil, kojeg sagledavamo između redova, govori nam sve. Ona je podignuta u siromašnom, ali pobožnom domu, gde je život bio težak, ali Bog je bio dobar.
Kada je čula da će biti majka Mesiji, nije znala kako će sve ispasti za nju, ni u sadašnjosti ni u budućnosti. Jednostavno je čula kako anđeo govori, “Jer u Boga sve je moguće” (37. stih) i odgovorila je sa potpunom spremnošću, “Evo sluškinje Gospodnje; neka mi bude po reči tvojoj” (38. stih).
Kroz teška vremena, naučila je da je Bog veran i verovala Mu je čak i kad nije u potpunosti razumela.
Marijine lične odluke i moralna čistoća
Marijine lične odluke pripremile su je za iznenađenje. Stihovi 27 i 34 opisuju Mariju kao devicu. Ona je rano odlučila da će biti moralno čista. Nemojte da mislite da je to bilo lako u njenom vremenu. Palestina u prvom veku nije bila prijatno mesto za život. Ipak, čak i tokom vereništva sa Josifom, ostala je čista i moralna.
Primer iz Svetog pisma:
2. Timotiju 2,21 daje savet o mudrosti ovakvog izbora: “Ako dakle ko očisti sebe od ovog, biće sud za čast, osvećen, i potreban domaćinu, pripravljen za svako dobro delo.”
Čistota nas stavlja u poziciju da nas Bog blagoslovi. Marija je bila poslušna Bogu i ispred budućeg supruga. Zato kada su stigle vesti o njenoj trudnoći, znala je da je Bog pripremio nešto naročito.
Pravi identitet Sina kojeg će roditi
Marija je znala pravi identitet Sina kojeg će roditi. Slušajte šta joj je anđeo rekao o njenom sinu u stihovima 30-33:
“I reče joj anđeo: Ne boj se, Marija! Jer si našla milost u Boga. I evo, zatrudnećeš i rodićeš Sina, i nadeni Mu ime Isus. On će biti veliki, i nazvaće se Sin Najvišega, i daće Mu Gospod Bog presto Davida oca Njegovog; i carovaće u domu Jakovljevom vevek, i carstvu Njegovom neće biti kraja.”
Marija je čula te titule: Isus (“Jehova je spasenje”), Sin Najvišega, Mesija. Pre nego što je bilo ko na zemlji znao ko je On ili zašto je došao, Marija je znala. Ona je razumela svrhu svoje trudnoće i svi skandali na svetu nisu mogli to da promene. Devojka tinejdžerka bila je prvi evanđelista. Ona je Jevanđelje najpre ispevala u pesmi.
Marijin solo u Jelisavetinom domu
Skoro da smo spremni da čujemo njen solo. Ali najpre idemo u dom Zarije i Jelisavete, s kojima je Marija u rodu. Čim je anđeo otišao, Marija se uputila Jelisavetinom domu, koja je bila udaljena nekoliko dana putovanja. Čim je Marija ušla u kuću i Jelisaveta čula njen glas, Sveti Duh je potvrdio istinu u njenom umu i ona je uzviknula:
“Blagoslovena si ti među ženama, i blagosloven je plod utrobe tvoje. I otkud meni ovo da dođe mati Gospoda mog k meni?” (Luka 1,42-43).
Najpre reči anđela, zatim Jelisavetino potvrđivanje, i ona više nije mogla da izdrži. Bog se spremao da promeni tok ljudske istorije.
Trebalo je da početne tri najvažnije decenije u istoriji
Zato Marija počinje da peva. Reči su za nas zabeležene u Luci 1,46-55:
“I reče Marija: Veliča duša moja Gospoda; i obradova se duh moj Bogu Spasu mom, što pogleda na poniženje sluškinje svoje; jer gle, odsad će me zvati blaženom svi naraštaji; što mi učini veličinu silni, i sveto ime Njegovo; i milost je Njegova od kolena na koleno onima koji Ga se boje.
Pokaza silu rukom svojom; razasu ponosite u mislima srca njihovih. Zbaci silne s prestola, i podiže ponižene. Gladne napuni blaga, i bogate otpusti prazne. Primi Izrailja, slugu svog, da se opomene milosti. Kao što govori ocima našim, Avraamu i semenu njegovom doveka.”
Koraknite unutar ovih drevnih redova i čujte srce ove majke dok objavljuje da je svanuo novi dan, i za nju i za nas. U njenoj pesmi postoje dve strofe.
Prva strofa: “Nezaslužena blagodat”
Možemo dodati i podnaslov: “Božji dar, lično isporučen.” Obratite pažnju na jednostavne reči devojke tinejdžerke i bićete sačuvani da donosite pogrešne zaključke povodom Marije. Zapazite kako ona opisuje sebe dok proslavlja Boga:Bog Spas moj
Ona Ga naziva “Bog Spas moj” u prvoj rečenici svoje pesme (47. stih). Samo je grešnicima potreban Spasitelj. Marija sebe vidi, ne kao osobu bezgrešnog začeća, već kao grešnika kome je, kao i svima drugima, potrebno spasenje.
Bog je pogledao na poniženje
Ona peva o Bogu koji je pogledao na poniženje Njegove sluškinje u 48. stihu. Doslovno, ona se sebe smatra beznačajnom, i u očima sveta i u Božjim očima. Njene reči govore da se Marija smatrala potpuno nedostojnom da je Bog izabere, samo još jedna siromašna devojka među hiljadama koje žive siromašnim životom u zabačenim mestima zarobljene nacije.
Marija je bila začuđena kako je Božji izbor sasvim drugačiji od načina na koji su ljudi skloni da biraju. Otkrio sam da se u srcu osobe koja razume koliko je mnogo blagodati potrebno da bi Bog izabrao baš nju uvek javlja pitanje: “Zašto ja, Gospode? Znam svoje grehe, svoje mane, koliko je slabo moje srce, a koliko si Ti savršen.
Kako to da si izabrao nekoga kao što sam ja?” Marija je osećala to pitanje. Poniznost i skrušenost su osobine nekoga ko je dovoljno dugo stajao u Božjem prisustvu da bi razumeo da zbog svojih greha zaslužuje pakao, ali umesto toga primio je milost.
Božija milost
Ona vidi Božje postupanje prema njoj kao dokaz Njegove milosti (50. stih). U tom stihu, ona peva o Njegovoj milosti koja se prenosi iz generacije na generaciju, onima koji Ga se boje. To je Marijin pesnički način da kaže: “Bože, nisi mi dao ono što sam zaslužila.
Umesto toga, pokazao si mi milost, zadržavajući ono što je trebalo da dobijem, baš kao što činiš za sve koji Te se boje.”
U prvoj rečenici vidimo nešto divno i istinito o Bogu: On voli ponizne, diskvalifikovane i beznačajne. Marija stoji pred Gospodom baš kao i mi – prepunih potreba, mana, nemamo ništa čime bismo zaslužili Njegovu naklonost, nismo zaslužili ništa osim suda.
Ona je zadivljena Bogom koji je tako dobro poznaje, a ipak je bira. Evo dara koji nećete moći da pronađete bilo gde drugo tokom ove sezone – dar Božje blagodati u Hristu Isusu, koji je došao radi vas.
Druga strofa: “Sila koja spasava”
Može da nosi ime: “Sila koja spasava” sa podnaslovom “Božja sila menja sve.” U stihovima 51-55, Marija peva o radikalnim preokretima od onoga što naš svet ceni, menjajući sve što pokušavamo da postignemo, do veličanja Božje pravde prema Njegovom narodu. Ona spominje tri grupe ljudi:
On će izbaviti bespomoćne (51. stih)
“Pokaza silu rukom svojom; razasu ponosite u mislima srca njihovih.”
Marija je obična devojka, a ne politički analitičar. Ona stoji u dnevnoj sobi svojih starijih rođaka u brdovitoj Judejskoj zemlji i peva pesmu.
Ali videla je sve što će nastati. Njen dečak će zbaciti sve centre moći koje su ljudi uspostavili na zemlji. Ovo dete je Božji signal za moćnike na svakom društvenom nivou: kraj ljudskog razmetanja i samocentrične ambicije.
Refleksija:
Dopada mi se početak 51. stiha: “Pokaza silu rukom svojom.” Kada su moji dečaci bili mali, ponekad su me pozivali da “obaramo ruke.”
Pošto su njihove ruke još bile kratke, oni bi ispod lakta stavili neku knjigu i onda bi to radili, ponekad s dve ruke i pola težine tela. Ponekad sam im dozvoljavao da mi gurnu ruku do stola, kao da oni pobeđuju.
Neko vreme bi ih posmatrao kako se muče, a zatim, u trenutku koji bih ja izabrao, jednostavno bi ih oborio do stola. Onda bismo se smejali, jer smo znali da je sve to samo zabava.
Ali kada god pomislim koliko je previše plaćenih sportista, koliko mnogo nepoštenih poslovnih ljudi, koliko mnogo samocentričnih slavnih ličnosti i ponosnih političkih vođa, u svojoj naduvanoj samo-važnosti, pokušalo da “obara ruke” s Bogom i čineći to, gazili su preko ljudi, setim se ovog stiha.
Poruka:
Ako ste zarobljeni u vrednostima ovog sveta; ako vam je ponestalo mogućnosti, ako osećate da ste u životu dobili sve loše stvari, onda imam poruku za vas: iznesite svoj slučaj pred Svemoćnog.
Nemojte da zavidite slavnim ličnostima i da za svoj cilj postavite sticanje slave ili bogatstva. Nemojte da očajavate zbog nepoštenih političara. Nemojte da gubite san zbog nepravednog postupanja vašeg šefa. Nemojte da se bavite svim nepravdama koje ste doživeli u životu.
Neka vas uteši Marijina pesma: Bog samo dozvoljava moćnicima da ojačaju svoj položaj i primenjuju svoj uticaj za kratko vreme. Ali jednog dana On će reći, “Dosta je!” Jednog dana, “sud neka teče kao voda i pravda kao silan potok” (Amos 5,24) i opraće sve što je bilo pogrešno. Iznesite svoj slučaj pred Svemoćnog. On pomaže bespomoćnima.
On će podignuti ponizne (52. stih)
“Zbaci silne s prestola, i podiže ponižene.”
Napišite na margini vaše Biblije “Navuhodonosor.” On je bio najmoćniji čovek na zemlji u svoje vreme i to je znao. Knjiga proroka Danila u 4. poglavlju detaljno govori o iznenadnom i zaprepašćujućem poniženju ovog čoveka. Kada se podigao
Božji sud sa Navuhodonosora, bivši car je odmah objavio istinu:
“Sada ja Navuhodonosor hvalim, uzvišujem i slavim cara nebeskog, čija su sva dela istina i čiji su putevi pravedni i koji može oboriti one koji hode ponosito.” (Danilo 4,37)
Koliko puta je Gospod oborio Irode i Hitlere i Huseine ovog sveta? On slama njihova koplja. On razbija njihove projekte. On ih ponižava. A potlačeni će naslediti zemlju.
Poruka:
Marijina pesma znači da je potrebno da preokrenemo naše ambicije ako želimo da budemo uspešni u Božjem svetu. Nemojte uzimati ono što ovaj svet nudi, govoreći da ako želite da bilo šta ostvarite u životu morate da budete napadni, borite se za vaša prava, duvate u sopstveni rog i sami sebe tapšete po leđima!
Postoji zakon koji je viši od “zakona džungle.” Sam Isus taj zakon dao je nama: “Jer svaki koji se podiže, poniziće se; a koji se ponižuje, podignuće se” (Luka 14,11).
Zato tražite poniznost, a ne slavu. Radite za Gospoda, a ne za sebe. Prestanite da se brinete o tome ko će pokupiti zasluge. Dajte ne očekujući da ćete nešto dobiti zauzvrat. Sedite u zadnji red.
To je put ka veličini u Božjem carstvu. U Isaiji 66,2, Bog je rekao:
“Ali na koga ću pogledati? Na nevoljnog i na onog ko je skrušenog duha i ko drhće od moje reči.”
On će napuniti gladne, otpustiti prazne (53. stih)
“Gladne napuni blaga, i bogate otpusti prazne.”
Bog traži ljude koji su gladni Njega; On zaobilazi samodovoljne. Šta je Isus rekao?
“Blago gladnima i žednima pravde, jer će se nasititi.” (Matej 5,6)
Zato, 1. Korinćanima 1,27-29 kaže:
“Nego što je ludo pred svetom ono izabra Bog da pos rami premudre; i što je slabo pred svetom ono izabra Bog da posrami jako; i što je neplemenito pred svetom i uništeno izabra Bog, i što nije, da uništi ono što jeste, da se ne pohvali nijedno telo pred Bogom.”
Crkva Isusa Hrista je za ljude koji osećaju svoju prazninu. Ona je stvorena za ljude slične onima koji su se okupljali oko cara Davida. Kada je on bežao od svog pobunjenog sina, 1. Samuilova 22,2 kaže:
“I skupiše se oko njega koji god behu u nevolji i koji behu zaduženi i koji god behu tužnog srca; i on im posta poglavica.”
Takve ljude Bog traži. On voli zaboravljene i zanemarene. On je sebe obećao onima koji znaju da su hendikepirani, da su niko, gubitnici. On pokazuje milost onima koji je ne zaslužuju, bira ponizne a ne ponosite i pronalazi gladne i hrani ih. Bog je na strani onih koji se osećaju bespomoćnima.
Zaključak
Marijina pesma “Magnifikata” iz Luke 1,46-55, duboko je osmišljena i nosi snažnu poruku o Božjoj pravdi, milosti i preokretima u svetu. Ona nas poziva da se okrenemo poniznosti, da verujemo u Božju moć da promeni stvari na bolje, i da pronađemo utehu u Božjoj prisutnosti čak i u najtežim trenucima života. Kroz Marijinu pesmu, pozivamo se da prihvatimo Božju milost i da sledimo Njegove puteve, znajući da nas Bog blagosilja i da nas vodi ka istinskoj veličini u Njegovom carstvu.
IZDVAJAMO:
Život sa Alchajmerovom bolešću
Kada je neko koga volite povređen
👂 POSETI NAŠ YOUTUBE KANAL “BIBLIJA UČI”
➡️➡️ KLIKNI NA OVAJ LINK: https://bit.ly/38UtmKg